October 10, 2011

Mungkin ini.

Lama betul kali ni aku biar Serigala Jadian berhabuk. Maaf. Terlampau busy dengan dunia maya lain. Salahkan Biz Stone and the rest of the clan.

Aku rasa manusia dah hilang kuasa privacy. Thanks to all these addictive social networks. Aku selalu je bukak blog ni, but bila nak taip rasa macam numb. Macam bila kau speechless, hah gitulah konsepnya.

Aku dah nak masuk dua tiga. Rasa a bit tua, sebab kalau pergi library ada zon remaja, dan zon dewasa ; aku tak sesuai masuk zon remaja. (Bukan tak boleh but materials there aren't suitable for my age).

Rasa aneh. Rasa macam nak fit in dalam society susah sebab aku belum cukup matang nak berborak perihal dewasa but aku dah matang nak bicara pasal puberty semua. Okayy. You get the drift lah kan.

19 days. Nineteen days. Nineteen. Sembilan belas hari. Okay. I'm actually not prepared for any of these emotional breakdown, heartbreaks, puffy-eyes and depression. But I guess I must, eh? Suka atau tak, it's gonna happen eventually. Which sucks, pretty much.

Mata bengkak pergi exam. Alasan satu sebab study last minute dan stay up all night dan kedua, menangis. Aku jarang tipu to those around me and so bila ditanya kenapa mata bengkak, bibir terkumat-kamit jawab ; semalam nangis.

Bila ditanya kenapa,

aku nangis lagi. Sebak.


Tak boleh focus exam ketiga. Memang tak boleh. Aku study but tak boleh masuk. Aku cuba study, but tak mampu. Aku betul-betul fall deep into the pit of depression dan aku rasa useless. Orang tak mungkin faham. They dont get it sebenarnya. Mereka banyak peduli pasal hati sendiri, jadi aku malas mahu cerita.

Aku doa pointer tak drop. Kalau static tak mengapa, aku bersyukur sangat.

Aku wonder if aku cukup matang untuk tunaikan janji-janji aku. Cukup matang untuk bersabar, cukup matang untuk memahami, cukup matang untuk tidak menangis hari-hari.

Ada teman bagi nasihat terulung ; dia kata kalau sekarang sudah mengalah, esok lusa tak mahu mengandung sebab takutkan beranak. Ayat dia kelakar sebenarnya, sebab tak relevan langsung dengan situasi hidup aku but dia betul. Takkan lah sebab takut nak beranak makanya aku tak nak mengandung? Bullshit.

In the end, aku perlu kuat. I have to. I must. I would be lying if I said the last few days (weeks, even) have been great. My emotions have been anything but stable. I've been sad and angry and all mixed feelings that I can't expressed to anyone.

At times, I need comforting words from my friends but some of them are pretty 'busy', so I'll just mend my own broken heart. I just wanna feel safe again, like I used to feel.


But life is unpredictable, baby. And the ones you leaned on to may leave you for another person.
Maybe. Just maybe.

1 comment:

amir said...

Jack Mannequine "And maybe, maybe, we are made for each other. "